homeabout me1books reviews1Cristalls book1incomplete series1dear diary1

duminică, 22 decembrie 2013

Recenzie: Rosu de rubin de Kerstin Gier

rosu-de-rubin-12583
O calatorie in timp este anuntata de obicei cu cateva minute, ore sau chiar zile inainte, prin senzatii de ameteala ce afecteaza capul, stomacul si/sau picioarele. Primul salt in timp - numit si saltul de initiere - are loc intre al saisprezecelea si al saptesprezecelea an de viata al purtatorilor genei. (Extras din Cronicile gardienilor, vol. II, Reguli general valabile)
Uneori poate fi o adevarata povara sa traiesti intr-o familie cu atat de multe secrete. Cel putin asa gandeste Gwendolyn, o adolescenta de saisprezece ani, pana in ziua in care se trezeste brusc in Londra secolului trecut. Atunci isi da seama ca s-ar putea ca ea insasi sa fie cel mai mare secret al familiei sale, caci a mostenit capacitatea de a calatori in timp. Ceea ce nu realizeaza ea este faptul ca n-ar trebui sa-ti permiti sa te indragostesti cand te afli prins intre doua epoci... caci asta poate complica lucrurile si mai tare. Mai ales ca nici in trecut lucrurile nu mai sunt cum erau odata...
Culorile dragostei este o trilogie palpitanta, amuzanta si plina de romantism. Urmariti aventurile tinerei Gwendolyn in volumul al doilea, Albastru de safir.
.:Recenzie:.
Hmm... Imi este cam greu sa vorbesc despre ea caci, multe luni sau implinit de cand am citit-o, dar nu-i nimic... pentru voi am recitit-o si sincer? Am inteles mult mai multe decat prima oara.
OK, ca sa nu deviem de la subiect, voi face introducerea cu un mic citat. :)
”James era o fantoma. De aceea evitam sa vorbesc cu el cand mai erau si altii de fata. Doar cu Leslie faceam o exceptie. Ea nu se indoise niciodata, nici macar pentru o secunda, de existenta lui James. Leslie ma credea intotdeauna, iar acesta era unul dintre motivele pentru care o consideram cea mai buna prietena.”
Ok... Am inteles treaba cu BFF-ul dar restul?
“What do you mean, a ghost? The Honorable James Augustus Peregrine Pympoole-Bothame, heir to the fourteenth Earl of Hardsdale, is taking no insults from young girls!” 
Speechless_medium
Dar puterea ei supranaturală de a vedea fantome nu este îndeajuns pentru scriitoare, aşa că ea îşi ia oala magică unde îşi ţine cuvintele la fiert şi scoate cu polonicul o altă putere şi aceea de a se teleporta în diferite epoci.
“Stiam exact ce se intamplase. Pur si simplu, stiam. Si mai stiam ca trebuie sa fi fost vorba de o eroare. Calatorisem intr-o alta epoca. Nu Charlotte. Eu. Cineva facuse o mare gresala.”
Fiind o descendentă a familiei Montrose, era obligată să trăiască mereu în umbra verişoarei sale, Charlotte, aşa zisa moştenitoare de gena.
Dar din păcate adevărul, are prostul obicei de a se arăta în cele mai inoportune momente.
Secrete atât de bine ascunse, închise sub mii de cufere din diferite epoci, aruncate în cele mai adânci şi întunecoase puţuri, se pare că ies la iveală, făcându-i lui Gwendolyn, viaţa şi mai complicată decât era deja.
Totul începând în ziua în care face 17 ani sau mai bine zis cu o zi înainte.
Dar ce mai contează, ziua sau noapte, atunci când ai atâtea pe cap?
Cu greu, reuşi să o convingă pe mama ei ca ea era de fapt cea care moştenise gena şi nu mult prea iubita ei verişoară.
Aceasta o duce pentru prima dată la membrii lojei secrete a Contelui de Saint Germain, aşa numiţii Gardieni care i-au protejat pe călătorii în timp de-a lungul secolelor, şi pe celălalt călător în timp, descendentul familiei Villiers, Gideon.
’Tanarul avea parul negru carliontat, lung aproape pana la umeri, si ochi verzi, atat de stralucitori, incat am crezut ca purta lentile de contact. Desi nu-i mai vazusem pana atunci nici parul nici ochii, l-am recunoscut imediat. Chiar si timbrul vocii lui l-as fi putut recunoaste oriunde. Era barbatul pe care-l vazusem in ultima mea calatorie in timp.’’
Un tânăr chipeş şi frumos, cu maniere nici cât negru sub unghie, care aparent, dovedeşte ca-n inima lui cea de gheaţă incapabilă de vreun sentiment poate iubi.
“Fir-ar, fir-ar, fir-ar !
-E-n regula,spuse Gideon.
Tonul lui surprinzator de bland puse capac emotiilor mele. Lacrimile imi siroira din ochi inainte sa le pot opri.
-Hei, Gwendolyn, imi pare rau!Gideon veni imediat inspre mine, ma prinse de umeri si ma stranse spre el. Idiotul de mine!Am uitat cum trebuie sa fie totul pentru tine, 
murmura el pe langa urechea mea.Imi amintesc si acuma ce sentiment idiot m-a incercat si pe mine cand am facut primul  salt in timp. In ciuda orelor de scrima. Ca sa nu mai vorbim despre orele de vioara…’’
Ah, sa nu uitam excesele de gelozie ale marinimoasei Charlotte:
image’-Dar e simplu de tot, spuse Charlotte rece. Toti au crezut ca eu as avea gena, cand, in realitate, o avea Gwendolyn. Impinse farfuria din 
fata ei si se ridica. O sa vada ea cum o sa faca fata.’’
Cu multă aventura şi câte un secret proaspăt la fiecare pas, personajele nu uita să stoarcă şi nişte mici stropi de dragoste, legământuri şi promisiuni ce se dezleagă şi istoria ce se leagă.
Limbi vechi şi moda de epocă, maniere dar şi stiluri schimbătoare la fiecare minut, ne îmbie cu mult neastâmpăr, cititorii (adică eu şi restul lumii) ajungând să fie exaltaţi.
Nota mea va fi una din plin meritata si aceea:
5/5
clock2

BY

CrisuTaCrisTalls

3 comentarii:

  1. Nu am citit inca aceasta carte,dar din recenzia scrisa de tine imi dau seama ca am pierdut mult si imi pare rau! Mi-au placut citatele! Sper sa mi-o pot lua cat mai curand.
    Am auzit ca va fi sau este deja si o ecranizare dupa aceasta serie,sti cumva daca este adevarat?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hey,
      da, intr-adevar chiar s-a lansat si filmul primei carti. Eu, din pacate nu l-am vazut pe tot si mi-ai facut pofta:))

      Ștergere
    2. oh si filmu se numeste Rubinrot.

      Ștergere